لومیا ۸۳۰ به پایان راه خود رسیده است.

آخرین مطالب سایت
آخرین نطرات کاربران
جستجوگر پیشرفته سایت



لومیا ۸۳۰ به پایان راه خود رسیده است.

Lumia-830-camera_feat

سال گذشته مایکروسافت در کنفرانس IFA 2014 از گوشی بسیار زیبای لومیا ۸۳۰ رونمایی کرد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی، پردازنده ی اسنپدراگون ۴۰۰، یک گیگابایت رم رم و دوربین اصلی ۱۰ مگاپیکسلی بود و از بدنه ای فلزی بهره می برد. حال به نظر می رسد این گوشی نیز عمر کوتاه خود را سپری کرده و به پایان راه رسیده است.

 

از همان لحظه ی رونمایی از این گوشی، بسیاری از افراد از جمله خود بنده، شیفته ی ظاهر بسیار زیبای این گوشی شدند و امکانات مناسب آن باعث می شد تا این گوشی برای بسیاری از افراد مناسب باشد. مایکروسافت در تبلیغ این گوشی از عبارت “پرچمدار مقرون به صرفه” استفاده می کرد و مشخصات آن را با آیفون ۵ اس مقایسه می کرد تا نشان دهد این مشخصات دست کمی از مشخصات آیفون ندارد، اما قیمت بسیار پایین تری نسبت به آن دارد. دوربین لومیا ۸۳۰ نیز یکی از بهترین دوربین های موجود در لومیا هاست و از لرزشگیر دست اپتیکال، لنز زایس و فناوری PureView بهره می برد که برخی از آن ها را تنها در گوشی های پرچمدار می توان دید.

با این حال با وجود اینکه قیمت این گوشی از آیفون بسیار پایین تر بود، اما در مقایسه با بسیاری از گوشی های اندرویدی و حتی ویندوزی، قیمت بالا تری داشت که باعث می شد مایکروسافت برای فروش آن دچار زحمت و حتی ضرر شود. در ۴ ماهه ی اول فروش این گوشی، قیمت لومیا ۸۳۰ حدود ۱ میلیون ۴۰۰ هزار تومان بود و تا مدت ها حباب قیمتی آن نمی شکست. پس از شکستن این حباب، قیمت این گوشی بر روی حدود ۱ میلیون تومان بالا و پایین شد و باز هم کاهش محسوسی را نداشت. چندین ماه به همین صورت گذشت تا بالاخره این گوشی به پایین ترین قیمت خودش از ابتدای فروش آن، یعنی ۸۷۰ هزار تومان رسید، اما در همین زمان به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد تا دیگر این گوشی را تولید نکند.

مایکروسافت هنوز توقف تولید این گوشی را رسما اعلام نکرده، اما طبق گزارشی که توسط یکی از کارمندان ناشناس مایکروسافت منتشر شده است، “لومیا ۸۳۰ دیگر جاهای خالی فروشگاه را پر نخواهد کرد، اما لومیا ۷۳۵ این کار را انجام خواهد داد.”

lumia-830-stock1

در این گزارش می توان به راحتی از عبارت “پایان زندگی” فهمید که انبار لومیا ۸۳۰ مجددا پر نخواهد شد و این گوشی را تا چند ماه دیگر به سختی می توان در بازار یافت. همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید مایکروسافت گوشی های دیگری همچون لومیا ۷۳۵ را جایگزین این گوشی خواهد کرد. نکته ی جالب اینجاست که در برخی فروشگاه های مایکروسافت قرار است گوشی Acer Liquid M220 جایگزین لومیا ۸۳۰ شود.

در حالی که اخیرا زمزمه هایی در خصوص جانشین این گوشی شنیده می شود، جای تعجب ندارد اگر ببینیم که جانشین این گوشی نیز بعد از رونمایی از ویندوز ۱۰ موبایل معرفی شود. با این حال در صورتی که شما قصد خرید این گوشی را دارید، بهتر است عجله کنید، چراکه با گذشت زمان احتمال افزایش قیمت این گوشی و جایگزین شدن گوشی های رفرش و دست دوم با گوشی های نو نیز بیش تر خواهد شد. آیا شما هم قصد خرید این گوشی بسیار زیبا را دارید؟


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

به اشتراک گذاری کنید:

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:








    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید